sobota, 2 marca 2013

MPO: 1.Włosy cz. 1


 

Nie mogłam znaleźć, aż 30 części ciała do pielęgnacji, dlatego też rozłożyłam niektóre na dwie części. Pierwsze będą włosy! 
Włosy są prawdziwą ozdobą każdej z Nas, jeśli tylko potrafimy o nie odpowiednio zadbać. Wiele zależy od tego jaką macie długość włosów, w jakiej są kondycji i jak do tej pory o nie dbałyście. Zniszczone, farbowane i suche włosy potrzebują całkiem innej pielęgnacji niż te łatwo przetłuszczające się.
  1.  Zastanów się dokładnie jakie włosy masz - łatwo przetłuszczające się/suche/farbowane/ze zniszczonymi końcówkami/z łupieżem/krótkie/długie/falowane/proste/kręcone/cienkie/grube/puszące się/oklapnięte - niepotrzebne skreślić ;)
  2. Dostosuj ich pielęgnacje do tego czego potrzebują. Obecnie do wyboru jest tyle szamponów, że z łatwością znajdziesz coś idealnego dla Twoich włosów.
  3. Jeśli masz długie włosy staraj się ich nie myć codziennie, a spłukiwanie zawsze kończ zimną wodą, która zamknie łuski włosów.
  4. Najlepiej myć włosy co 2 dni, jednak dla osób z łatwo przetłuszczającymi  się włosami jest to nie przyjęcia. Wtedy radzę myć codziennie, ale szamponem bez silikonów, który ma jak najmniej w składzie i rzeczywiście tylko umyje włosy, nie wysuszając skóry głowy.
  5. Stosuj odżywki i maski! Szczególnie skierowane jest to do osób z długimi włosami. Zabrzmi to dziwnie, ale dolna część włosów jest martwa i tylko to jak będziecie ją traktować od zewnątrz pozwoli ją chronić. 
  6. Wiadomo, że włosy u nasady głowy kiedyś będą tymi u końca, więc inwestycja w odżywki sprawia, że gdy nasz organizm nie ma już na nie wpływu są po prostu silniejsze.
SZAMPONY
O ile nie stosujecie żadnej terapii, to nie zachęcam do pozostawania wierna tylko jednemu szamponowi Każdy wpłynie na coś innego z  powodu różnej intensywności i ekstraktów w nich zawartych. Szampony przeciwłupieżowe też powinno się stosować zamiennie z jakimiś delikatniejszymi. Ja mam włosy proste, niezniszczone, ale za to skóra mojej głowy jest problematyczna, dlatego też korzystam z szamponów aptecznych, ale i tych drogeryjnych - do wygładzenia włosów czy nadania im blasku. (Obecnie stosuję zamiennie Pharmaceris H-Purin i Gliss Kur Oil Nutritive)

Tumblr_mis2zxrrsz1qhv6sjo1_500_large

ODŻYWKI
Mam sprawdzoną przez siebie taktykę stosowania odżywek. Potrzebuję mieć 2, w porywach 3 odżywki. 
  • Pierwsza to treściwa,odżywcza odżywka, a nawet lepiej maska, którą się spłukuje. Nakładam ją na umyte włosy co drugie mycie. Odczekuje z nią 15 minut i spłukuję.
  • Druga to lekka odżywka, której nie trzeba spłukiwać i nakładam ją po każdym myciu włosów na końcówki - koniecznie przed suszeniem. Końcówki niszczą się najczęściej przez wiatr, suszarkę i zimą przez szaliki i odzienie wierzchnie - stosowanie tak odżywki naprawdę sprawiło u mnie, że końcówki są dobrej formie.
  • Trzecia odżywka to taka w sprayu, jak dla mnie, idealna by ułożyć włosy po drzemce i odświeżyć swoją fryzurę, ale jak wspomniałam, jest to opcja nieobowiązkowa.
(Sama stosuję obecnie Kallos Placenta, Ziaja - odżywka codzienna pielęgnacja, odżywka dwufazowa w spray Aqua Light Pantene)

A już jutro o : strzyżeniu, farbowaniu, wypadaniu włosów i słynnym olejowaniu! Zapraszam gorąco!


źródło: weheartit.com

1 komentarz:

  1. jej miło się mi czytało tego posta:)))
    heh super , anawet zaobserwowałam bo mi sie podoba :)

    i zaaapraszam DEMORDIE.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń