poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Konto bankowe

Wiele osób do momentu wyjazdu na studia nie posiada osobistego konta w banku, gdyż jest ono mu najzwyczajniej w świecie zbędne, jednak z dala od rodzinnego domu, przydaje się mieć własną skarbnicę i nie trzymać pieniędzy od rodziców pod poduszką lub, co gorsza, w skarpetce. Przy wyborze konta studenckiego, głównie powinniśmy dążyć do tego by było jak najtańsze, ale i spełniać też nasze wymagania. Nie oszukujmy się, zawsze w ofertach banków, jest coś kosztem czegoś, dlatego już teraz, warto zastanowić się do czego będzie nam potrzebne owe konto. Czy będziemy robić głównie zakupy przez internet, czy wypłacać gotówkę z bankomatów, a może trzymać na nim spore sumy gotówki. I odpowiednio, czy będzie nam potrzebna duża ilość darmowych bankomatów czy też konto z oprocentowaniem. Oferta banków jest bardzo duża, ja postaram się przybliżyć tylko te, którymi sama byłam zainteresowana i uważam je za najlepsze propozycje z wielu innych.

mBank - konto osobiste eKonto.
+ 0 zł za wypłaty z bankomatów BZ WBK, Cash4You, eCard, Euronet (ok. 4 400)
+ 0 zł karta debetowa (jeśli miesięcznie wykonasz nią transakcje na co najmniej 100 zł)
+ 0 zł wszystkie przelewy internetowe
+ 0 zł za prowadzenie konta
- brak oddziałów, jedynie infolinia
- bez oprocentowania

Podsumowując dobre dla internautów, ale w razie problemów nie mamy placówki do której możemy się zwrócić, co mnie osobiście trochę zniechęca. No i wykonanie transakcji za 100 zł, też jest dla mnie nie lada problemem. Ilość bankomatów i część internetowa wygląda za to wręcz idealnie.


ING Bank Śląski - konto Direct.
+ 0 zł karta zbliżeniowa (jeśli miesięcznie wykonasz nią transakcję na co najmniej 100 zł)
+ 0 zł za wypłaty ze wszystkich bankomatów w kraju
+ 0 zł za prowadzenie konta
+ 0 zł za wszystkie przelewy internetowe
+ dużo oddziałów banku
- bez oprocentowania


Konto prawie idealne, gdyby nie ta minimalna kwota do wykonana kartą.

WBK Bank Zachodni - Konto>30
+ 0 zł karta zbliżeniowa ( jeśli miesięcznie wykonać nią co najmniej jedną transakcję)
+ 0 zł za prowadzenie konta
+ 0 zł za wszystkie przelewy internetowe
+ dużo oddziałów
- tylko do 30 roku życia
- 0 zł za wypłaty z bankomatów WBK BK (ok. 1040)
- bez oprocentowania

Jeśli ktoś nie musi mieć dostępu do wielu bankomatów, a nie chce wydawać 100 zł miesięcznie kartą to konto dla niego. Minusem jest ograniczenie wiekowe, ale przecież nic nie jest wieczne.

Inne ciekawe oferty banków to:
- dbNET
- inteligo
- Millenium bank
- Alior Bank

A, którą ofertę wybierzecie, zależy tylko od was i waszych upodobań. Ja sama jeszcze nie zdecydowałam do końca, waham się pomiędzy tą główną trójką.

5 komentarzy:

  1. a jak z Aliorem? :) chyba też ma ciekawą ofertę? ;) sama zastanawiam się, czy go nie wybrać.

    btw, ciekawy blog :)

    Pozdrawiam!
    wieczna

    OdpowiedzUsuń
  2. alior chyba nie ma konta dla młodych, co miesiąc trzeba płacić 5zł, ale za to cała reszta za darmo, więc to już sobie trzeba przeliczyć co się komu opłaca ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. masz rację, sprawdziłam i Alior może i wszystko ma za darmo, ale nie jest super znanym bankiem, znaczy znanym, ale nie najbardziej i do tego chciał nie chciał za kartę musisz płacić. Ale masz 4% nocnego oprocentowania. Co kto woli, aczkolwiek myślę, że dla studentki nie najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam w mbanku..niby fajnie bo przez net...ale wszytko trzeba załatwiac telefonicznie, jakies kody wymyślać, spisywać (ja zawsze gubię taka karteczkę), a potem podawać jak chce się coś załatwić...wolałabym pójść do banku powiedzieć o co mi chodzi i załatwic wszytko z człowiekiem, a nie 1000 razy dzwonic..

    pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy i pomocny wpis, to w takim bądź razie czy istnieje jakieś konto które jest za darmo?

    OdpowiedzUsuń