niedziela, 6 stycznia 2013

Lista 100 filmów do obejrzenia.


Tumblr_mf44n4ukcq1qb9a5no1_500_large

Dzisiejsza notka poświęcona miała być wolontariatowi, jednak zważywszy na to, że jest początek roku postanowiłam - przygotować sama i zachęć Was do stworzenia LISTY STU! Jeśli wiecie, że nie podołacie i nie dacie rady obejrzeć 100 filmów w rok, to wybierzcie sobie inną aktywność, czytanie książek, 100 odcinków serialu czy 100 nowych potraw do przygotowania. Nawet jeżeli nie uda Ci się spełnić obietnicy w całości, to 50% też jest sukcesem! Ważne by była ich setka! To taka okrągła i symboliczna liczba, wydaje się ilością ogromną, a tak naprawdę czym jest wobec 365 dni w roku? :) 

Dlaczego warto listę taką przygotować:
  •  skomponowanie listy sprawi, że wyznaczysz sobie jakiś cel
  •  zapisanie listy to kolejny i bardzo ważny krok do sukcesu
  •  jestem pewna, że obejrzysz więcej filmów z jej udziałem niż bez
  •  pomoże Ci ograniczyć oglądanie bezwartościowych filmów do minimum ( "nie mam pomysłu co obejrzeć, a niech bedzie pierwszy lepszy film, nie ma czasu na główkowanie", z listą - zawsze masz gotowy pomysł)
  •  gwarantuję przyjemność i satysfakcję przy wykreślaniu kolejnych pozycji z listy
  •  na koniec roku można z tego przygotować piękne podsumowanie, dzięki czemu widać efekty, a efekty to radość!
Tumblr_m6uee43jpf1qly4tlo1_500_large 

Nie martwcie się, jeśli macie problem ze skomponowaniem własnej listy, przychodzę z pomocą. Oto listy, które ułatwią wam stworzenie własnej, możecie posiłkować się nimi lub przygarnąć w całości.
Yahoo! - 100 filmów, które musisz obejrzeć zanim umrzesz
100 Najlepszych filmów według AFI (Amerykański Instytut Filmowy)
100 Najlepszych filmów świata wg. Onetu
Wikipedia - Najlepsze z najlepszych

Moja Lista na rok 2013:
*obejrzane 
1. Casablanca
2. Obywatel Kane
3. Ojciec Chrzestny
4. Ojciec Chrzestny 2
5. Ojciec Chrzestny 3
6. Pluton
7. Przeminęło z wiatrem
8. Absolwent
9. Matrix
10. Zabić drozda
11. Szklana pułapka
12. Dzień świstaka
13. Rzymskie wakacje
14. Terminator
15. Lista Schindrela
16. Władca Pierścieni
17. Miasto Boga
18. Blow
19. Szeregowiec Ryan
20. Obława
21. W ciemności
22. Kochankowie z księżyca
23. Paranormal Activity 4
24. Gnijąca panna młoda
25. Zakochana złośnica
26. Glagiator
27. Gambit czyli jak ograć króla
28. Obcy - 8 pasażer
29. Dwunastu gniewnych ludzi
30. Bejbi Blues
31. Pokusa
32. Bliżej
33. Gwiezdne wojny
34. Krótki film o zabijaniu
35. Mechaniczna pomarańcza
36. W drodze
37. Drive
38. Rejs
39. Żelazna dama
40. Melancholia
41. Planeta małp
42. Hugo i jego wynalazek
43. Spadkobiercy
44. Dziewczyna z marzeniami
45. Parnassus
46. Pina
47. 33 sceny z życia
48. Katyń
49. Eksperyment
50. Skazany na blousa
51. Podwójne życie Weroniki
52. Komornik
53. Dogville
54. Dom w głębi lasu
55. Żona astronauty
56. Angielski pacjent
57. Jak we śnie
58. Wszyscy mówią: Kocham Cię
59. Broken Flowers
60. The hurt Locker. W pułapce wojny
61. Wożąc panią Daisy
62. Bezsenność w Seatlle
63. Małe dzieci
64. 4 miesiące, 3 tygodnie, 2 dni
65. Kurczak ze śliwkami
66. Dwoje do poprawki
67. Sherlock Holmes
68. To nie jest kraj na starych ludzi
69. Trzy kolory. Niebieski
70. Persepolis
71. Pająk
72. Truman Show
73. Hotel Marigold
74. Król Lew
75. Beetlejuice
76. Epoka lodowcowa 2
77. Kung fu Panda
78. Mechanik
79. Jestem legendą
80. Fighter
81. Wyspa tajemnic
82. Mgła
83. Ostrożnie, pożądanie
84. Gran Torino
85. Batman
86. 300 Spartan
87. Avatar
88. Przepis na miłość
89. Tańcząc w ciemnościach
90. To tylko seks
91. Sex story
92. Pokój Marvina
93. Sponsoring
94. Armagedon
95. Niemożliwe
96. Supermarket
97. Nowość 2013
98. Nowość2013
99. Nowość 2013
100. Nowość 2013

Życzę sobie i Wam powodzenia!

PS: Będę starała się edytować postęp na mojej liście, więc zapraszam do obserwowania.

13 komentarzy:

  1. Z Twojej listy oglądnęłam tylko Blow, Skazany na bluesa i Sex story. Chyba przywłaszczę ją sobie :)

    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo! Nawet chętnie, choć nie ma na niej wielu kultowych pozycji, które już obejrzałam. No i są też tzw. odmóżdżacze :)

      Usuń
  2. Drive mogę z całego serca polecić - uwielbiam ten film <3

    a z nowości 2013 chcę koniecznie obejrzeć "The Great Gatsby" - Baz Luhrmann i Leo to duet idealny, już świetnie dali radę w "Romeo i Julii", więc nie mogę się doczekać Gatsby'ego (no i "Love is blindness" w wykonaniu Jacka White'a w trailerze jest mega!)

    Lista Schindlera też znajduje się na mojej liście filmów do obejrzenia, ale już od 4 lat jakoś nie mogę się zebrać... ;)

    Szeregowiec Ryan to też świetny, choć dość długi film, ale jak ja nie przepadam za filmami wojennymi, tak ten strasznie mi się spodobał, więc to coś znaczy :p

    ale za Star Wars to Cię podziwiam, nie widziałam ani jednej części i jakoś nie mogę dać się namówić :p

    aaa, i Mechanik! Znaczy, zależy o którym myślisz - jeśli o tym z Christianem Balem, to polecam, rewelacyjny klimat.

    na Gran Torino ryczałam jak bóbr ;)

    i cała trylogia o Batmanie w wersji Nolana jest świetna! jak nie lubię filmów o superbohaterach, tak te po prostu uwielbiam (Mroczny rycerz ze względu na kreację Ledgera był moim zdaniem najlepszy, ale ostatnia część rewelacyjnie domyka trylogię)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Star Wars chcę obejrzeć jeden i wiedzieć o czym ludzie mówią i czym się tak zachwycają ;)Mroczny Rycerz ostatni oglądałam i wcale mi się nie podobał, ten z Jokerem był znacznie bardziej charakterystyczny.

      Usuń
  3. Biorę wszystkie listy :D Jako kinomaniacy, ja i mój Luby oglądamy filmy bardzo często, więc setka to nie problem, problem jest przeważnie w wypożyczalni, kiedy mamy coś wybrać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hoho! To tylko zostaje mi życzyć powodzenia! :)

      Usuń
    2. Ale mnie na to nakręciłaś, stworzyłam notes do zapisywania, co obejrzę :D

      Usuń
    3. Ależ się cieszę :) Dawaj znać jak idzie :)

      Usuń
  4. o kurcze, jak tak sie zabiore to pracy nie napisze XD

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam swoją listę na Filmwebie i jest tam grubo ponad 100 pozycji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mam tą filmwebową, ale czasami coś tam kliknę, a tak naprawdę bardziej żeby pamiętać o tej pozycji niż żeby naprawde ją obejrzeć.

      Usuń
  6. uwielbiam oglądać filmy i chyba stworzę sobie taką listę :) z Twojej widziałam kilka pozycji :)

    OdpowiedzUsuń