środa, 16 stycznia 2013

Wolontariat

 Vonunteer-with-dog-at-an-animal-shelter_large

Wolontariat coraz częściej jest traktowany jako dobry sposób na ulepszenie swojego CV, zdobycie znajomości i doświadczenia. Oczywiście jest to po części prawda, jednak kierowanie się tylko i wyłącznie takimi motywacjami zabija w nas człowieczeństwo. Bo wolontariat to przede wszystkim sprawdzanie się nieustannie w nowych sytuacjach, samorozwój i niezapomniane wspomnienia. A wszystko całkowicie bezpłatnie w zamian za szczerą chęć pomocy i zaangażowanie. Czy to nie piękne? 

Wolontariat daje wiele różnych możliwości! Możesz pomóc komuś w potrzebie, albo pomóc w organizacji jakiegoś wydarzenia, to zależy tylko i wyłącznie od Ciebie - Twojej chęci, zainteresowań i czasu,

Zachęcając do zainteresowania się tematem, odsyłam do stron regionalnego centrum wolontariatu, który powinno mieć każde większe miasto. Są tam przeważnie dodawane ogłoszenia kogo poszukują. Nie musi być to zorganizowany wolontariat, może zdarzyć się że Pan Marek potrzebuje kompana do gry w szachy, a Pani Jadzia czeka na kogoś kto przyniesie jej węgiel z piwnicy. Naprawdę tak łatwo można komuś pomóc!

563846_477224288994456_1470580768_n_large

Osobiście brałam udział w paru wydarzeniach (m. in. konferencjach) jako wolontariusz, obecnie należę do projektu Akademia Przyszłości i już myślę nad kolejnymi wyzwaniami, bo tak to wciąga!



Moje propozycje:
1) Oczywiście wspomniana wcześniej Akademia Przyszłości - pomagamy jednemu dziecku w nauce, stajemy się jego mentorem i ukazujemy mu, że mimo różnych życiowych przeszkód, dzięki nauce i rozwijaniu własnych zdolności może zajść wysoko i być kim chce!
2) Dr Clown - wywołujesz uśmiech na twarzach chorych dzieci!
3) Wolontariat w schroniskach dla zwierząt - musicie sprawdzić w waszym mieście!
4) Wolontariat zagraniczny -wiele, różnych ofert, nie mam jeszcze sprawdzonej.

Kết quả tìm kiếm Google cho http://www.dut.edu.vn/dtn/modules/News/pic/1194051888_a.JPG 

Jeszcze raz zachęcam! Jeśli znacie, albo co lepsze, bierzecie aktywny udział w jakimś wolontariacie dajcie znać! Bardzo jestem ciekawa!

źródło zdjęć: wehearit.com

3 komentarze:

  1. Chętnie bym wzięła udział w wolontariacie, ale u mnie w mieście nic nie mogę znaleźć. Napiszesz coś więcej o Akademii Przyszłości? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie, jeśli tylko będzie zainteresowanie, to mogę poświęcić temu cały post ;)

      Usuń
    2. Ja jestem bardzo zainteresowana! Wystarczy? ;).
      A może przy okazji ktoś inny się dowie i weźmie udział :)

      Usuń